Passa al contingut principal

El temps

Avans la gent tenia temps, avans els artístes teníen temps per treballar i consagrar la seva obra.
Actualment Allan Browness, crític d'art, denomina les 4 fases de la carrera d'un/a artísta (pistòric):
1, ser valorat i reconegut pels seus companys de tarannà.
2, ser reconegut per la crítica (galeristes, crítics, mitjans).
3, ser reconegut pel mercat.
4, reconeixement general, al gran públic, moment més álgid de cotització que pot no coincidir amb el seu millor moment creatiu.

Quin estrès!
L'artista més cotitzat en aquests temps és Jeff Koons.
El galerista més actiu Larry Gagosian, amb galeries a NY, los Angeles, London, Moscú, i Roma.
Altres artistes:
Twombly,
Baselitz,
Hirst, etc.
Una galeria és important per l'artista i també l'artista pel galerista.
La figura del galerista o "dealer".
Es crea una relació artista-galerista d'admiració mútua, i un dessig de fer que l'obra de l'artista trascendeixi pel bé comú.
Es tracta d'expossar l'obra, també d'aconsseguir que aquesta entri a les col.leccions privades adeqüades i en les col.leccions dels millors museus.
El galerista te cura de tot: desde la disponibilitat de la informació de l'artista, que l'obra sigui fotografiada i expossada en condicions, que se segueixi i tracti tot el que surti als mitjans sobre la seva obra, fins negociar-ne la venda de l'obra, la seva presència en bienals, museus i altres estratègies.
Intenta mantindre una relació amb els col.leccionistes per evitar un excés d'obra o carència en el mercat, provocant la desaparició de l'artista.
Aquests objectius, el d'assolir la carrera i l'obra de l'artista porta llarg temps i esforços, moltes vegades pot durar tota una vida.

Els col.leccionistas i galeristes són el "lobby" potent de l'art emergent contemporani.
Els grans museus:
Moma, (Glenn D. Lowry, NY)
Guggenheim,
Tate, (Nicholas Serota, London)
Georges Pompidou,
ratifiquen el gust, expossen els artistes més cotitzats, que després surten als top ten de les revistes d'arti i es mantenen els més potents.Així com els col.leccionistes privats: Pinault, Gagosian, Charles Saatchi (publicitari), etc.

El món de l'art mou 30.000 milions d'€ cada any.
Si hi ha diner hi ha mercat, tendències i fluctuacions.
L'art s'evalúa a les grans cases de subastes:
Sotheby's,
Christie'es,
Phillips & Pury.
L'índex d'art és el "Mei and Moses", rànking dels artistes que ténen els preus més alts.
Els clàssics contemporanis: Picasso, Renois, Monet, Mondrian, Rothko;
els contemporanis: Warhol, Bacon, Freud, Basquiat, Ritcher,
Els moderníssims: Hirst, Koons, Prince, Cattelan, Sugimoto, Baldessari, Sherman, Gursky, i un gran etcétera.
El seu valor està contrastat.
Si tota forma s'origina en l'esperit les obres d'art es
corresponen amb la nostre època: capitalista, banal, mediàtica i per uns escollits.
Preus maximalistes per decorats minimalistes.

Avui en dia si es parla de poder en l'art es parla de diners, dels col.lecionistes. Si no hi ha demanda no hi ha mercat, i sí que n'hi ha de gana d'art.

618jud

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La forma de les coses

L'exposició "Pau Casals i l'exili" vol mostrar la vessant del compositor com a exiliat polític actiu i també el seu compromís amb la llibertat i la democràcia que el va portar a obtenir condecoracions com la Medalla de la Pau de l'ONU i la nominació al Premi Nobel de la Pau, través de les nombroses manifestacions i accions d'ajuda als refugiats, així com el compromís polític i la fermesa moral que el gran músic català demostrà en les seves intervencions públiques. Palau moja. 'La forma de les coses' ... reflexió sobre el fenomen del remordiment…escriure per escriure… parlar…on ens porta la imaginació…amb els ulls tancats…on s’encengué la primera llum…avui hi tornaré a tu en la recreació dels nostres records... L’escenari del meu cor... mar... al mar... a la nostre mar... la veig... me l’ensenyes tu... la meva mar... Les teves mans a la meva pell... als meus cabells... silenci.. vent...bogeria...cargolades... Perquè a la gent li agrada tant l’or

Molta densitat, molt baixa.

Molta densitat, molt baixa. Això provoca mals de cap i tristesa a la gent que hi viu a sota d’aquest cel. El cel de Barcelona. Ara ho entenc tot Ciències no ètiques- Ningú està preparat per la mort, per la fi de les coses, el nostre cervell no ho entén. Je ne compren pas. Rien de rien. A vegades va be mirar el temps. Saber quin temps farà. Avui és un dia radiant. El sol i els seus suaus raigs acariciaven delicadament la pell de la meva cara. Uns quants raig sortien directament del sol, des de el cel, travessaven els petits nuvolets, aterraven a les aigües en calma del port i rebotaven fins la meva pell. Nº2 100 clips labiados. Un personatge que troba la mala sort faci el que faci. Distorsión de la realidad. Autoculpabilidad de todo. Falta de autoestima No dejas que tu autoestima crezca. Remarquen el Català i escriuen en Castellà. Pensat i escrit en Català. Escultures de Barcelona. Historia de l’art. Història del nostre art. Quina

frutas salvajes

me decido a hincar los dedos... entre las teclas negras... el humo de un cigarrillo manual... de tabaco salvaje, de frutas salvajes... necesito una canción 1917, suena en un perfil... la robo... y suena...ya... es un buen tema para mi lista "sin palabras"... mecano vuelve... returns, retorné... las luces apagadas en una mañana de lunes festivo... llueve... es la mejor casa para estar mientras llueve, pienso... se escuchan las gotas caer sobre las cosas del patio... se moja todo... y crea una melodía delicada...sutil... como las carícias... de piel con piel que quizás tu nunca puedas sentir... se escapan las oportunidades... pasa el tiempo... solo quería explicar que encotré sus ojos en aquel semáforo... la otra tarde, y parece fácil, pero no lo es... para ese encuentro... han tenido que pasar unos 5 años... la última vez que los vi estaban detrás de aquel mostrador de helados... y se agolpan al galope todos nuestros momentos vividos... recuerdos...